Monday, February 13, 2012

[.caci maki.]


... awak kurang berfikir!
Penulisan yang teruk! Tidak kritikal!
Semuanya tidak relevan, tidak memenuhi kriteria!
Cakap banyak, tapi dalam KOSONG! KOSONG!

Terlalu penat meratah dan menjamah kata-kata hitam yang terlalu tragis untuk ditelan. Pahit itu pasti, tapi aku cuba telan perlahan-lahan. Meski kerongku meronta-ronta kesakitan. Tapi kerana rasa HORMAT, aku teruskan. Perih untuk aku yang seketul tanah yang berlumpur sedang anda diktator yang berada gah di atas sana. Menjadi kamus yang lain. Dibangga-banggakan. Jangan risau, aku tidak haus untuk nama. Telah banyak kata-kata anda yang aku hadamkan. Aku belajar untuk menerima seadanya. Mungkin aku terlalu busuk untuk anda hidu hinggakan tiap perilakuku ditolak mentah-mentah. Resmi bagi aku seorang gelandangan yang kehausan ilmu. Kenapa tidak anda bimbing? Pimpin tangan hina ini ke jalanya. Ya, aku lupa diri aku terlalu kotor untuk dipimpin. Gusar nanti comot tangan-tangan yang bersih itu.

Akan aku cuba untuk hadam sedikit demi sedikit. Meski sakit, aku bukan yang mudah mengalah. Jalan aku masih jauh. Aku masih boleh merangkak sendirian. Sang Pencipta sentiasa bersama aku. Aku tidak memerlukan insan yang hanya memintas jalan. Menghalang perjalanan ini. 

Jangan risau, aku tidak mati menelan caci maki. Hanya Tuhan tahu jalanku, masa depanku... Selesa hidup dengan cara sendiri...

1 comment:

  1. oit..u kena ngan sape ni yunk..lecturer mane buat you cmni? btw, ari ni my group pun kena...ngan misz hakimah..wakakaka

    ke i slh interpret entry ni...kalau rase down sbb len..sorry laa...hahaha

    cool friend...asam garam dlm kehidupan

    ReplyDelete