Saturday, July 17, 2010

[.conflict.]

hari ini bersamaan 17 julai 2010... tu je aku nak bagi tahu... dan hari ni hari sabtu, bila kata hari sabtu maka hari tersebut aku cuti... dalam kalendar mana2 guru pelatih sekali pun memang hari sabtulah paling ditunggu sebab boleh bangun lambat... pastu kenyit mata 2-3 kali pergi gosok gigi pulak dan terus mandi... agak2 dah cukup 3-4 buah lagu didendangkan... cam dah boleh bergelar juara af, barulah keluar dari bilik air... tak taw member tunggu dia cam nak berbuih mulut... apa boleh buat... sengih jelah... cam haram aku kata... 

tapi hari sabtu rutin aku lain pulak... seawal jam 6.12 pagi aku dah bangun! nothing on you dah memekak suruh aku bangun... cam haram! malas tol nak bangun semalam tidur pukul 3 kot... sumpah aku nagantuk tahap dewa! tapi memikirkan bakul baju dah penuh... terpaksa la aku gagahkan diri untuk bangun... gosok mata 2-3 kali aku bangun pergi bilik air... agak mata dah segar, mulut pun cam tak berbau... bersihkan sikit mana2 patut, baru aku ambil wuduk... dalam 6.30 tu dah siap semua, aku terus capai bakul baju, tahan lif turun pergi blok eltc... nasib baik mesin kosong! aku suka! siap semua sekali aku naik bilik balik... tetiba je tangan gatal nak set jam balik... pukul 7 camtulah... tarik selimut... selamat malam dunia!z.z.z.z.zzzz..... aku tidur balik! cam haram... ngantuk sangat le kononnya... agak2 pukul 7 tu doa taubat lak kejutkan aku... ambil kau! baru bangun... kalau tak kompem aku tak bangun... dengan penuh kemalasan aku pergi gak tahan lif... muka blur je... mata buka separuh... sah aku mamai! sampai kat eltc baju aku masih kat situ... pagi ni tak ramai orang nak basuh lak... nasib baik betul la... aku angkut segala mana harta pusaka  aku naik tingkat 7 balik... besar tak pengorbanan aku??? gilala...... cuaca kat luar tu macam mendung2 sejuk je... matahari segan lagi nak keluar kot... aku tekad sidai kat dalam je... mana2 baju tak berkenaan tu aku 'alihkan' sementara ye... maaf dipinta... semua dah siap aku kemas katil lak... yang mana dah nampak sangat mata memandang tu aku kasi kemas balik... tepuk2 sikit bantal2 kesayangan aku, barulah aku on laptop... emmm... siap kerja aku! cam anak dara tak??? breakfast air kosong sudah... nama pun bujang, manalah mampu nak buat air milo...

sekarang aku berada di hadapan laptop dengan 1001 perasaan... boring... tak ada idea... sumpah aku tak taw nak taip apa ni... ni kira intrapersonal conflict la ni... saje nak applicate apa yang aku belajar... citer pasal conflict ni... ye! memang aku dalam conflict... baru sekarang... aku belum fully adapt diri aku kat sini... entahlah ye... berbeza background kot... tapi tak gak... eh entahlah... kat mana kurangnya lagi... aku dah cukup untuk betulkan yang mana salah dan kurang... manusia... nobody is perfect... kepada kawan2 yang terasa dengan aku... maafkanlah... sesungguhnya tu bukan lahir dari aku... sayang aku kat korang sebagai kawan insyaALLAH dunia akhirat...


sekian...(aku tak ada idea sudah...)

No comments:

Post a Comment