Sunday, July 11, 2010

[.zaman sekolah.]

pertama sekali aku nak memohon ribuan keampunan sekiranya tajuk entry kali ini terdapat unsur2 keganasan yang terlampau... kerana ini adalah arahan pihak penaja... harap maklum... dah lame betul aku tak update blog... adalah 2-3 ekor sang labah2 yang sedang bermesyuarat rukun tetangga... demi memastikan keharmonian kehidupan... serius nampaknya mereka... sedang kaum2 ibu yang lain sedang sibuk bercerita perihal artis di malaysia... diselang-selikan dengan gelak tawa mereka... begitu harmoni sekali kehidupan labah2 ini tanpa kehadiran aku...


baiklah... sila abaikan intro aku yang mengarut tu... biar aku justify everything supaya tiada persoalan yang terbuku di hati masing2.. macam ni ceritanya kawa2, dah nama pun awal sem... rutin makan-tidur-nengok tb aku dah bertukar kepada assignment-kuliah-boring... kira kalau aku sempat online tu pun sebab aku curi time aku buat assignment... begitu busy sekali aku... maka aku menyeru kepada rakyat jelata untuk mengundi aku sebagai next prime minister kerana  komitmen yang telah aku berikan... terima kasih jugak buat mr. abah dgn mrs. emak kerana memberi full support... peminat2... jiran tetangga dan ahli2 perpustakaan awam bandar tenggara kerana memberi saya peluang seperti ini....


aku telah mengarut sekali lagi... sila pastikan kanak2 berumur 12 tahun ke bawah tidak membaca blog ini agar pemikiran ini masih normal... begitu juga dengan kaum2 ibu mengandungi... anda tidak dibenarkan membaca blog ini sekalipun dengan alasan jiran mak korang suruh... BAHAYA!!! macam tulah lebih kurang pesanan ikhlas dari aku... malam ini malam ahad merangkap malam minggu bersamaan malam yang membosankan aku!!! urat  saraf aku telah pun disahkan kekejangan dek kerana kebosanan tahap dewa aku malam ni... punyalah nak hilangkan bosan... minda aku berputar2 mencari ilham bagi menghilangkan kebosanan aku ni... entah macam mana aku attracted untuk nengok gambar2 lama masa kat sekolah yang sempat aku capai sebelum masuk ipba ni... huh... tersengih macam kerang berbau aku dibuatnya....


mak ai!!! punyalah 'innocent' muka aku time tu... berbeza betul dengan time sekarang... i mean in term of kematangan aku leerr... sambil aku dok belek2 tu... sambil tu jugaklah memori2 lama menjengah mindaku (bahasa melayu semakin luar biasa nampaknya)... dah macam cerita hindustan punya flashback pun ada gak... tapi siyes la... aku rindu time sekolah aku... banyak benda mengajar aku... kira dalam masa 5 tahun aku kat sekolah menengah tu aku rasa masa aku form3 la paling best... sebab dormates aku gila gempak!!! aku still ingatlah time tu dorm kita orang paling complete dari form 1 sampai form 5... masa tu budak form 4 dengan form 5 tak ramai... ala2 sekadar cukup buat tahi gigi la orang kata... lagi budak lelaki... sekolah aku dulu budak sikit... nak capai 400 pun payah... tunggu menang award baru mak bapak buka hati nak hantar anak dia orang kat situ kot... tapi dari apa aku dengar sekarang, ramai yang merayu nak masuk situ... yelah, dah famous baru orang bukak mata... balik pada cerita dormates aku tadi... hostel kita orang ni sangat selesa la bagi aku... sebab dorm pakai single bed... paling ramai 1 dorm 7 orang (sepatutnya 8 orang)... bilik air+bilik basuh+jamban semua dah provide dalam dorm masing2... punyalah heaven time kat hostel tu dulu... banyak beza gak la dengan keadaan kat ipba... jadi nak jadikan cerita dormates aku masa tu abang paan (form 5), tam (form 4), aku sendiri masa tu form 3, iwan (form 2), ayip (form 2), raf (form 1), acap (form 1)... hah... cukup tak pakej??? kira untung la time tu... ada abang2 nak minta buatkan homework... adik2 nak suruh basuh baju... hmmm, otai tak aku time tu??? yang paling bestnya senior time tu abang paan berjayalah membuatkan dorm kita orang aman dan harmoni... masing2 boleh bertolak ansur... dan yang paling gempak sekali hampir 3 bulan gak dorm kita orang pegang piala dorm terbersih mingguan... kembang kuncup hidung aku time ambil piala... siapa kata dorm budak lelaki macam tongkah pecah??? meh sini aku jotos kepala korang... hakikatnya budak lelaki ni tak banyak masa... banyak lagi aktiviti sosial yang kena buat... kalau seminggu dapat bersihkan dorm sekali tu pun dah kira terbaik la...


kalau nak ikutkan, perangai sorang2 time memang la macam setan tapi... somehow kita orang boleh ngam each other la... tu yang paling best... pastu time form 4 pulak, tahun yang paling banyak aku tak masuk kelas... aktif gila la kononya... nasib baik sekolah tak pakai credit hour punya sistem... kalau tak, sah2 la aku tak boleh ambil exam... mase tu aku join kelab tunas bistari... kat negeri lain orang lain program usahawan muda la... special nya  kat johor ni, kelab ni under johor corpration... owner kepada kfc... so tiap2 kali kursus or event memang ngadap kfc la kita orang... kelab ni bergerak secara aktif setiap bulan... tu yang busy... ada je event, pertandingan dengan kursus yang dia orang organise... best aktiviti dia orang... dan sebab kelab ni lah aku start jatuh hati kat business!!! cayalah.....


kemuncak segala-galanya adalah senior year... iaitu form5... punyalah excited jadi senior time tu... jalan pun melangit je... tanah dah tak nampak dah... kalu boleh orang bersin kat sebelah tu pun pura2 tak nampak... tulah punya eksen dah jadi senior... bukan apa, kita kena la do something untuk gain respect daripada orang lain... tapi kaedah yang aku gunakan adalah salah... silah cuba kaedah lain yang dianjurkan oleh Islam ye... masa form 5 tak banyak sangat lah memberi kesan dalam hati aku... banyak makan hati dan perasaan la... dah nak spm... biasalah dugaaan datang 1-1... tak yah jemput dia dah masuk bagi salam... tapi paling best bagi aku, masa warden letak kita orang form 5, 1 tempat... batch aku lelaki time tu dalam 11 orang je... so dalam 2 dorm la, 5-6... mase ni nampak gila mood study... semangat bawa lampu meja sebab asrama pukul 11 dah light off... kira cari alternatif sendiri la nak study... syok la time ni... banyak yang terjadi... tapi nak cerita 7 hari 7 malam pun tak habis... aku tak banyak simpan gambar time sekolah... dulu pakai kodak... tak banyak digital... so, bila2 la aku upload..... sekian.....

No comments:

Post a Comment