Sunday, July 18, 2010

[.memasak.]

cuaca masih mendung kat luar kaler kelabu2 asap... ada sikit tampakkan kuning air dan bias kejingaan... warna yang semakin sebati ditambah bayangan biru2 cerah...nampak rona kering basah... ok itu sahaja sesi berpendidikan seni dengan cg azli... tutup buku!!! cg nak pasal benda lain kali ni...sumpah aku boring... hari sabtu biasa la... ngadap laptop sampai juling biji mata pastu membuta tak ingat dunia... aku dah bosan dengan rutin macam tu!!! aku macam dah tak ada life dah... tapi sos cili cap 'life' sedap! aku suka... berbalik cerita aku tadi... 2-3 kali aku pusing badan kat atas katil... aku tak ngantuk! novel yang aku pinjam pun dah habis baca... basuh baju dah... kemas bilik pun dah... homework ko jangan tanya! tu urusan lain... aku tak ada mood nak buat... semua nak kena ada mood payah gak ea...tapi tulah... aku memang buhsan...

azam nak keluar beli handphone... aku lak macam tak ada kerja je... aku pon ikut la...plan asal temankan je telah bertukar menjadi shopping sikit je... hampeh betul... habis duit lagi... siapa suruh keluar... temanya diet lagi la aku... singgah sogo cari barang dapur sikit... tetiba macam gatal tangan nak ajak budak ni memasak... plan baik punya dengan aurelius dan azam... so kami pun capai la beberapa bungkus hotdog dan fries... huh complete makanan seimbang aku!!! aku amek maggi sebundle dengan makanan ringan sikit... yang ni tak berape nak sihat la... adalah 3-4 kali pusing dalam market tu tanpa arah tujuan... paling best sekali pura2 lalu depan food tester... 3 kali lalu 3 kali la kami test... amoi yang jaga tu dah jeling aku semacamje... aku kenyit la balik! terdiam amoi tu... hehehe... aku jambu sangat kot...

dalam pukul 8.30 kami sampai kat ipba terchenta ni... dalam pukul 9 la bermulanya sesi menyelerakkan dapur beramai-ramai... ramai gak yang bantu menyibuk antaranya rizal yang tinggi... ikram yang macho dan ramai lagi turut memeriahkan majlis... begitu happening rukun tetangga kat sini... ni la time nya masing2 nak tunjuk bakat memasak masing2... (goreng kentang dengan hotdog je kot...) apalah sangat... membariskan beberapa chef handal dari negara2 terkemuka...

dari kiri kita ada wakil dari kepulauan sulawesi,chef aurelius, di tengah chef alexi mewakili majlis perbandaran kuala lumpur dan di kanan kita chef azli mewakili kesatuan lelaki hot...

semuanya tak nak kalah menunjukkan skill masing2... di mana aku awal2 lagi dah surrender tak nak goreng... aku tak suka minyak! harap maklum... jadi dapur tu diungguli chef aurelius dan azam sajelah umumnya... agak2 macam dapur tu dah keluar asap berkepul2... ada bau hangit2 sikit... orang lain dah start terbatuk2 tu tandanya dah siap masak la tu... siap dengan jayanya... dan tugas aku untuk hidang...




nilah dinner kami semalam...simple je... (abaikan bilik yang bersepah ni...)

ni lunch tadi... ada maggi... (makanan asasi pelajar malaysia)





pose2 menarik dari chef2 jemputan... selamat menjamu selera... ^('_')

p/s: thanx menjadi kawan aku yang terbaeeek!!!

No comments:

Post a Comment