Sunday, August 15, 2010

[menghargai vs. dihargai.]

ye... aku tak minta lebih pon... in fact, aku tak nak pon sekelumit harta kau... apa yang aku nak... just your respect... 

kalau aku boleh respect pandangan kau, nape tak kau?
kalau aku boleh respect pendirian kau, nape tak kau?
kalau aku boleh respect cakap kau, nape tak kau?
kalau aku boleh respect hak kau, nape tak kau?
kalau aku boleh respect perasaan kau, nape tak kau?
the most important thing
kalau aku boleh respect HATI kau, nape tak kau?

eh, sedara! hidup kat dunia ni sementara la... kau tak yah ego! aku memang lebih dari sedar aku ni menumpang... tapi tu tak bermakna kau boleh kutuk aku... hina aku... atau pun injak2 kepala aku... aku ada maruah la brader! kalau aku rasa nak mengungkit... boleh je... dalam perut kau tu berapa banyak hak aku??? sesen pon aku tak minta! janji member kenyang... so, aku tak minta... tenaga aku??? aku tak merungut... demi nak kasi kawan2 aku makan... berat camne pon aku angkut gak... ada aku minta duit tambang lrt aku??? ada??? pasal niat aku ikhlas.... tapi since aku baru je ungkit... entah2 dah tak jadi ikhlas... 

biarlah ALLAH je menilai amalan aku... dan untuk kau....

SEDAR DIRI SIKIT!!!!


4 comments:

  1. hahaha...
    emo leen....
    aq emo.....
    xde pape la...
    saje kasi gempak!!!

    ReplyDelete
  2. hurm...sabar Jaazli... for your info, once you have resided there, u r no longer menumpang. In fact, bukan u duduk tempat tu atas bayaran sewa duit dia? ish aku tak tau la pe nk jadi dgn dia...subhanallah...

    ReplyDelete