Monday, August 30, 2010

[.rejected.]

aku pernah menganggap pengorbanan aku tak dipandang... kadangkala benda2 macam ni boleh menyebabkan aku lupa nak pakai sabun masa nak mandi... ataupun terlupa nak lap mulut lepas makan kat garden... dan pernah terlintas dalam benakku untuk pergi dari muka bumi ni selama-lamanya bila aku lupa bawa syiling pergi basuh baju kat eltc... time tulah baru aku nak bermuhasabah diri... apekah dosaku!!! sesungguhnya... Tuhan memang nak menguji aku...

malam tu port kasi baik... balik terawikh aku terus buat muka bersungguh-sungguh nak buat homework... segala kerja aku letak depan bijik mata dengan harapan aku tak lupa... letak la coklat sebar depan aku... kompem aku tak pandang (aku memang menipu!)... semata-mata nak siapkan homework punya pasal... laptop pon aku tak on... nak fokus konon-kononyer... cam haram... pen? ada! pensel? ada! highlight? ada! pemadam? ada lagi suku! ok... mase untuk bergempur dengan en. malas!!! go..go chaiyok jaaz! u can do it! kata pari2 suci dalam otak aku... fokus! fokus! fokus! first, kerja LDV! buat GO = Gegar Otak Graphic Organiser... semangat tahap dewa aku....
design kasi baik aku buat...

sikit punya tekun aku buat kerja... betul tak? (sila abaikan meja yang serabut tu!)

see, punyalah aku berdedikasi dalam menjalankan tanggungjawab sebagai seorang guru pelatih... fokus gila buat kerja! lebih kurang 1 jam gak aku nak siapkan GO ni... yek ar... nak bace, pastu cari main point lagi... bukan senang punya kerja... dahlah teks panjang tahap batu bersurat zaman paleolitik... ikutkan hati nak je kasi Mak Jah buat bungkus nasi lemak.... dah siap, hati aku jadi senang... berbunga-bunga jiwa aku time tu... suka punya pasal... aku masukkan kerja dalam fail... get ready nak tidur... esok nak bangun sahur... plan nak tolong bonda... aku tidur sambil tersenyum... penuh keimanan...

esoknya, aku pergi kelas dengan penuh semangat... langkahku tak seperti biasa... siap nyanyi lagu 'ayuh kembali ke sekolah' lagi... bersiul-siul manja... kelas LS habis macam biasa... penuh kebosanan (apa yang aku tak bosan?)... kelas LDV aku masuk lambat sikit, pergi gents dulu... hajat tak sabor2 sangat nak keluar... nak wat camne... hajat didahulukan kepuasan diutamakan... baekkk! masuk kelas, lecturer dok bincang paper semalam... hurm... dia tak tanya pasal GO semalam kew... pas abis kelas kot... aku cuba sedapkan hati... ye! memang dia ada tanya pasal GO, tapi bukan siap ke tak... ikut procedure ke tak..

huh??? time tu gak aku dapat rasakan red blood cell aku tak dapat di transferkan dengan baik... dunia cam gelap je! (bukan earth hour ye!)... sekali lagi pituitary gland aku gagal berfungsi.... apekah??? oh tidak..... camne la benda boleh terjadi??? nape tak bagitahu awal2... kompem kes nasi dah jadi bubur... luluh hatiku.... KERJA AKU KENA REJECT! dalam hatiku terus beristighfar... minta dijauhkan daripada sebarang kes pembunuhan atau simbah asid dibulan puasa...

ikutkan hati... aku bukan jenis kisah sangat... nak berjaya kena la work smart! tapi masalah aku lebih kepada en.malas dalam badan neh... ish bila la kau nak rajin wahai jaazli... aku nak pi redo aku punya GO... cari semangat balik! pastu, aku nak pi study SS pulak... nak kena prepare untuk next presentation... kalu tak nak kena soal cam orang baru pas ragut mak cik2 nak pergi pasar... baik pi study...
mood: semangat yang tak pernah pudar (tipu gila!)

No comments:

Post a Comment